Pages

Thursday 2 June 2011

Miners headlamp – Arif’s version

 

 

Hari ni last day untuk kelas tambahan Arif untuk cuti sekolah hari ni. Fuhh….lega rasanya. Tak yah nak basuh dan iron baju sekolah untuk beberapa hari sebelum sekolah bukak semula. Dodulu cikgu benarkan pakai baju biasa tapi sekarang wajib pakai uniform atas sebab insurans.

Kelas tambahan dah selesai buat masa ni, so sebelum dia melayan spongebob baiklah dikerahkan mengemas biliknya yang berselerak tu. Tapi……

 

P6020953

Masalah la pulak, lampu bilik dah terbakar. Kat rumah ni , kalau ada mentol terbakar, alamatnya 4 ke 5 bulan baru berganti. Itu memang standard En.AHBY. Kalau kita bising, dia buat selamba je . Lepas tu mengeluh bila kita sound 2,3 kali. “Huuuhh nantilah dulu." Kita yang menaip ni pun sangat berasap tau! (gerrramm .……sampai jari pun sakit sebab tekan keyboard kuat sangat)

Bilik si Arif ni pulak letaknya sebelah dalam dan tingkapnya pulak mengadap yard yang gelap dan bersepah tu. So siang-siang pun kena pasang lampu. Habieh camno?

 

Nasib baiklah budak Boi ni tak jadikan alasan bilik gelap sebab tak nak kemas. Cer tengok apa ikhtiar dia.

 

P6020951

Aiikkk! Pakai torchlight mana lak ni?

 

 

P6020952

Memang nak tergelak bila suruh dia pusing.

 

 P6020954

Haa ni lah rupanya miner’s headlight versi Arif.

 

P6020955

Mentol tu adalah dari science project dia. Hmmm…. kalau En. Babah banyak dalih bila mintak ganti mentol terbakar, anak kenalah lebih kreatif, ye tak!

Alhamdulillah biliknya pun dah kemas. Mama sangat senang hati. He he he.

0 comments: