Pages

Thursday 18 August 2011

From Seri Kembangan to Putrajaya with love.

 

Semalam masa pegi jenjalan di alam maya, saya ternampaklah ayam golek Mek Som di Kg Kerinchi. Uuumak aiii terasa2 sedapnya dalam mulut ni ha. Tapi tak laratlah pulak nak mengharung jam. Jadi saya pun cadangkan pada En.AHBY untuk menjengah bazar Ramadhan Putrajaya pr. 2.

 

P8171069 Ada lebih kurang 200 gerai kat sini. Haa puaslah menjamu mata tapi hati2 jangan ikut nafsu pulak. Kami sampai lebih kurang pukul 3.45pm. Kebanyakan gerai dah mula berniaga.

 

P8171070 Gerai murtabak Keramat ni punyalah panjang line. Sedap sangat ke? Hmmm rasanya lebih sedap dari murtabak yang saya selalu beli di bazar Ramadhan Sri Serdang. Tapi tak boleh lawanlah murtabak di bazar Ramadhan Bt 4 Port Dickson. Bolehlah bagi 4 dari 5 bintang.

 

P8171071 Gerai Ayam Golek Murni ni pun beratur jugak. Dan ayam goleknya memang sedap. So far inilah yang terbaik yang saya beli. Masak ayamnya dan cukup perapannya. Harganya ialah RM18 seekor. Ingat lagi 5 tahun lepas, harga seekor antara RM12 hingga RM14 saje.

 

P8171072

Masa lalu kat jambatan femes ni, jam masih pukul 5.00pm. Lambaaaaaaaat lagi nak buka jadi babahnya ikulah ragam anak2 nak jalan2 sekitar Putrajaya.

Semua juadah yang dibeli semalam adalah sangat sedap dan memuaskan hati, jadi hari ini nak ke sana lagilah insyaAllah.

2 comments:

Dinas Aldi said...

Ohh ayam goleks! Tergolek saya tengok nih..menggoda gitu, hehe

Aidah said...

Lepas tu kaaann, bila kitorang buka puasa makan ayam goleks, maka tergolek2 kekenyangan juga atas katil. Kahkahkah.