Pages

Tuesday 2 August 2011

Waduuhh ribut!!

 

 

Hari Sabtu lepas, Port Dickson telah dilanda ribut. Alhamdulillah ribut tu berlaku 2 jam setelah saya pulang ke rumah dari membeli daging dan ayam untuk masak memasak hari tu.

Dengar-dengarnya tapak pasar mantai tu banjir dan banyak pokok tumbang. Di Port Dickson  selalu jugak ribut sejak akhir-akhir ini. Memang dasat jugak, habis berterbangan kerusi-kerusi di balcony rumah. Kadang-kadang kalau ribut diikuti dengan hujan berjam-jam, alamat banjirlah pekan Port Dickson tu. Nak-nak kalau air laut pasang penuh.

 

029Masih ada lagi pokok-pokok tumbang di tepi jalan yang masih belum dikemaskan.

 

P1020384Papan iklan tepi jalan ni pun rosak jugak.

 

P1020381   Tiang letrik pun ada jugak yang tumbang sekali dengan pokok-pokok.

 

 

P1020377 

Sorrylah kalau gambar yang diambil pun sipi-sipi aje. Maklumlah kereta tengah bergerak dan En.AHBY pun tak kuasa nak berenti kereta semata-mata nak amik gambar.

 

Petang Ahad tu pun ribut jugak di rumah. Ribut ni lain macam sikit.

P1020417Syahdunya mangsa ribut menangis. Sebab apa ye?

 

 

P1020385 Bibiknya telah pulang ke Indon untuk bulan Ramadhan ini. Semuanya ribut dan banjir di LCCT. Si Sumini tu pun menangis jugak bila peluk budak-budak tu. Manalah tak syahdunya. Uhuks uhuks.

Balik rumah malam tu lepas solat maghrib kemain lama si Abangnya berdoa. Bila ditanya apa yang didoakan. "Abang doa bibik balik cepat sikit ke sini.", katanya sambil cembeng. Rupa-rupanya seisi rumah turut mendoakan yang sama. He he he he he.

2 comments:

Dinas Aldi said...

kat Penang pun angin kuat betul 2 hari ni. di kawasan Tg Bungah ada pokok tumbang, traffic jam punyalah teruk. kat sekolah pun dari pagi sampai tengahari asyik dengar bunyi angin kuat macam melolong2 gitu..risau jugak.

sayangnya dema pada bibik. semoga dia cepat2 balik sini semula :)

Aidah said...

Ha ah. Kat PD ni biasa dengar angin melolong macam bunyi hantu tu. Kalau orang tak biasa memang takutlah.