Pages

Thursday, 12 January 2012

Aduiiiyainye tak de maknanye pun adoi.

 

Hari ni akak bersemangat tuh nak pegi meregangkan lemak yang dah berpaut dengan ketatnya di sekeliling badan. Regang je tau, bukan bakar lemak.  Lemak kan sayang sangaaaaat ngan badan akak ni, jadi susahlah nak berpisah gitu. Hehehe. Pelan-pelan lah kan.

 

DSC00483

Saje nak tunjuk gamba blur. Kengkononnya macam laju sangatlah berjogging. Sebenarnya turun bukit sikit kat bawah rumah akak tu, lepas tu pakai kamera hp je. Hehehe.

 

 

DSC00484

Sekali lagi teknik blur digunakan untuk menampakkan kelajuan dan kesungguhan meregang lemak. Masa ni lemak dah macam jerit2lah tak nak berpisah ngan punggung, peha dan perut akak. Macam budak kecik dodulu yang first taim nak gi tadika tu. Budak zaman sekarang tak mainlah nanges2 kan.

 

DSC00487 Tapi jangan tertipu dengan tujuan sebenar langkah makin laju. Ni haaaa sebab sebenarnya. Gerai nasi lemak dah makin dekat. Lemak yang tadinya jerit2 dah mula senyum lepas tu ketawa besar bila gerai tu makin dekat. Muahahahaha.

 

P1121249 Best tau nasi lemak dia, siap sambal petai ngan udang, lepas tu ada ayam goreng lagi. Melampau tau akak hari ni.

Tapi akak kiralah jugak langkah perjalanan tu, adalah jugak 3000 langkah. Boleh tahan kan.

Haaa?!??? Banyaklah boleh tahannya. Lepas tu bedal nasi lemak sampai 1500 kalori tambah lagi dgn karipap 150 kalori sebiji.  Akak dah pun makan 2 biji karipap. Lepas tu teguk nescafe 3 in 1 tu. Adoooiiiyaiiii mak nye pun adoi!!! HUHUHUHU........

19 comments:

~mrs azmi~ said...

ahahahaha

ketawa besar lemak2 tu sume ye..

Aidah said...

Dah dekat 3 jam lepas makan nasi lemak, masih tak berenti gelak. Nyampah ngan lemak ni taw!

Nini D.. said...

kompem lemak akak lompat biintang sesama...

sambal nasi lemak dia tobatt nmpak menyelerakan..tapi petai...adoooii...xberapa gemo!

Suara Kalbu said...

Milo mesti gelakkan akak sambil guling-gulingkan badan dia yang comel tu

mama maman said...

akak... sy lak kannn.. beria2 pakai korset bagaikannnn.. ms pakai korset tuh mmg mati la selera nak mkn byk kannn.. tp bila je buka korset, terkejut semua org tauuu.. huhu.. bertambah2 la lemak yg dah nak kecut tuh td.. hahaha.. tak tahan godaan eks..:)

Aidah said...

Nini D,
Akak dulu pun tak suka petai tapi tekak ni dah tua, dik. Mulalah meragam nak makan cam tu. Hehehe.

Suara Kalbu,
Dia buat lelap aje masa akak sibuk sarung kasut nak kluar sebab takut kena seret sama gi exercise.

Mama maman,
Lemak akak kan nak set secalit lah ngan lemak U tu. Hanya sewaktu dgnnya je yang faham kaaanss.

Akma_cikyong said...

hahaha mane ley pisah ngan lemak2 2 kak,akk kan dah jaga si lemak2 2 dgn baik dri dia xder smpi beranak cicit..kihkih mana mungkin dia nak ceraikan dri bdn akk..haha

Ros said...

Salam Aidah,

Ha.ha.ha......lucu la Aidah ni...Kak Ros dok gelak sorang2 bila baca N3 Aidah ni...rasanya macam ada persamaan ja ngan Kak Ros ni he.he.he.......

Munnafendy said...

hahaha..kelakar je.kemain semangat nak jogging eh? syg btul kat lemak2 tu kan =P

[PCL] said...

salam singgah sini..

Aidah said...

Akma,
Lemak sayang ngan akak, akak laaaagi sayang ngan lemak. Berjiwang2 ngan lemak sendiri, boley?

Ros,
Alaikumsalam kak ros. Boleh masuk genglah kita. Calit sikit. Hehehe.

Munnafendy,
Gerai tu macam membakar semangat nak jogging bukan bakar lemak tau.

PCL,
Singgahlah bila ada masa lapang, akak terima je. Terima kasih.

Dinas Aldi said...

Kalau gitu rupa nasik lemaknya, saya pun rela jalan 3000 langkah untuk mendapatkannya, kahkahkah!

Maka lemak2ku pun turut sama gegak gempita ketawa, wakakakak!

Aidah said...

Alah Dinas, kita kan geng. Walaupun jauh di utara akak boleh dengaq gegak gempita tuh. Muahahaha.

anamizu kaito said...

adoyaiiii lapar teros nye pun bile tgk gambarr nasik lemak tu!!! aaaaaaaaaaaa =P







luv,
cik ana

Aidah said...

Marilah kita bersama-samanye pun makan nasik lemak nye adoiiyaii pun. Hihihi.

So Shy Lady said...

kehkeh...kak, smlm sy aerobic. dkt pkl 12 tgh mlm sy klaparn ... sy pun mmbedal nasi + ikn baka + lala pdas + ptai n sambal tmpoyak...meriah kalori haha

Aidah said...

Tu tak pe lagi masih ada ke healty annye adoiiyai pun. Akak ni yang hebat dgn nasi lemak dan ayam tu goreng pulak tu. Ish, sih, ish.

Irfa said...

mmg joging nasi lemak la ni

Aidah said...

Irfa,
Nasib baik ada nasi lemak di penghujung jalan kalau tak liatnya nak berjalan.