Pages

Friday, 13 January 2012

King Milo

 

 

039                                                                            The baby in me.

Tengok tuh, tak malu nyot nyot kat selimut akak taw. Ini cerita pagi tadi masa orang semua sibuk dgn urusan nak keluar rumah, dia selamba je buat keje tak semenggah atas katil. Tapi Milo pandai cover tau. Bila Moli tak de je dia buat cam ni. Kalau Moli datang, cepat2 dia buat lelap tidur atas selimut tu. Kadang2 kesian pulak tengok dia, maklumlah tak dpt kasih sayang mak. Kecik lagi dah di give away kan.

 

001

Yang kucing kecik ni pulak sangat memahami. Kesiannnnn daddy, katanya. Dan inilaaaah keje dia tiap pagi, memandikan Milo dgn air liurnya. Being the one yang perasan King of the House, Milo dgn rela hati mengkulikan Moli. Kasi jilat sampai berkilat, katanya.

 

 

008

Punyalah banyak luas permukaan dia ni. Dia ingat senang ke nak menjilat tuh. Akak rasa lepas jilat ni, lidah Moli tu kena pi hantar overhaul agaknya.

 

 

032

Tapiii kan inilah hasilnya kalau suruh budak kucing kecik basuh bas sekolah (bas sekolah taw, melampau perbandingan akak di situ). Cer tengok, bulu Milo tu. Ada yang naik ke atas, ada yang kebarat, ke selatan bagai. Dah rupe kusut masai je Milo ni. Hahahaha. Sangatlah tak semenggahnya. Air liur pulak tu tak reti nak control si Moli ni, ada jugak tempat yang selebet basah terlebih kat badan Milo tu. Macam tu lah kalau pakai kuli free. Hehehehe.

13 comments:

Suara Kalbu said...

Adehhhhh geramnya kat depa dua orang ni. Moli tu warna badan macam Bella saya kak. Bella dari kecik saya pungut, sampai skrg dah setahun lebih. Dari kecik sampai sekarang kejenya asyik nak menyonyot kain. Pantang jumpa. Asal jumpa je nak nyonyot. Kalau melepek kat tepi kitaorang, seluar/baju yg kitaorang pakai tu pun dia nyonyot kehkehekhke

~mrs azmi~ said...

bagusnya moli..

kat umah ni terbalik, si abang je kene jilat adik.. adik pun jadi pemalas nak grooming sendiri

Aidah said...

Suara Kalbu,
Pelik kan. Dulu masa kekecik ada jugak akak bela kucing tapi tak satu pun macam ni punya perangai.

mrs azmi,
Moli tu kuat mengampu taw sebab daddy dia kadang2 grumpy je sejak akhir2 ni.

Naz said...

Ciannye Milo..Nasib ada Moli tolong temankan...saling melengkapi..

So Shy Lady said...

ya Allah gram nya king of milo tuh! rs nk buat bantal

Akma_cikyong said...

Waaahhh..moli nie ader2 jer peel dia kt si milo nie,milo nie of kos suka lah 2..hoho
agak2 klau lg bosa bdn si milo 2,smpi dehidrasi si moli dok gromming bulu milo...kihkih

Aidah said...

Naz,
Betul tu memang sian sebab dia kan debab, tak dapat nak pusing2 bdn utk menjilat lagi dah. Tu pasallah harapkan Moli je.

SSL,
Akak selalu letak kepala kat perut dia tu, panas dan gebu je.

Akma,
Kahkahkah. Dehidrasi ya. Tak pe, dia kecik lagi, senang nak jilat kat semua permukaan badan.

Nota Cikgu Anum said...

wiiiii...dasar dabelcin. same jer cam ai yg redho klu org buatkn keje utk kite. gimifaif Milo!!

Ros said...

Salam Aidah,

Gebunya si Milo ni....

Nini D.. said...

meh Nini pinjam si Moli ni kak...nak suruh dia lap lantai..~melampau!!!~ kikiki

Dinas Aldi said...

Sayang sungguh si Moli pada Milo, hehe :D

Irfa said...

igt mandi buih,.mandi air liur rupanya ;)

Iz said...

Wohoho Milo kaki buli.. Buli adik kecik suh cuci badan dia, amboi kemainnnn.. hahaha.. merasa la dia bulu bersepahan kusut masai lepas tu yek..