Pages

Thursday 28 July 2011

Kuasa tambahan

 

Bila dah umur 40 an ni terasa lambat sangat segala otot dalam badan nak recover. 2 hari yang lepas saya telah mengemas, menggosok, menghayun dan menyental. Secara tak lansung saya telah mendera segala otot dan tulang belulang dalam badan ni.

Hari ini saya hanya lepak atas kerusi dan atas katil. Ingatkan bila bangun tidur pagi tadi, legalah. Rupanya tidak. Maka diselongkarlah laci mencari segala tampalan dan koyok yang panas menyenggau untuk ditampal diseluruh badan.

Besok nak balik kampung untuk menyambut 'hari mantai' (hari sebelum puasa atau sebelum raya bagi orang negeri sembilan) . Biasalah kalau hari mantai ni ada yang masak rendang dan lemang bagai. Tapi di rumah  kami CUMA masak rendang ayam dan rendang daging. (CUMA???!!!!!)

Pinggang saya ni sakit na lah pulak. Mintak -mintak esok legalah. Amin. 

Hari ini, satu benda pun saya tak buat kat rumah ni, kecuali basuh baju, sidai baju dan lipat baju.

Dan seharian saya berkunjung ke rumah rakan sepermainan yang dah lama saya tak jumpa.

 

021 Si detektif Jane yang sangat sibuk dengan kes terbarunya. Hari ini saya naik pangkat woo.

 

019 Dan si burung merah yang ada penyakit darah tinggi ini. Kali ini saya siap bawak kuasa tambahan lagi untuk tolong dia.

Mintak-mintak dapatlah naik level.Asik-asik kat situ je, tak gerak-gerak. Dah naik menyampah nengok si hidung kembang tu.

3 comments:

Dinas Aldi said...

saya tawun depan masuk 40 tapi sekarang pun dah terasa bila sakit ada sikit lambat mau baik gitu.

haa, student saya pun asyik suruh saya main game Angry Birds ni tapi belum sempat lagi. nak tulis pasal hal ni kat blog pun jenoh berchenta, haha!

Anonymous said...

salam ziarah & follow..

Aidah said...

Dinas,
Saya memang sangat layan game2 ni especially time management games. Bukan apa, untuk hilangkan stress.

Hanez,
Tq, follow U back.