Pages

Thursday 5 May 2011

DAY 3 ; PLAN YANG TAK BERAPA NAK MENJADI

 

 

Hari ini katanya nak gi the green connection tapi tak menjadi sebabnya adalah kak wok yang hendak memberi peluang pada kaki dan lututnya berehat satu hari. Kita yang tak de problem slip disk ni mana faham sakitnya kan. Yang penting kenalah simpati terutamanya pada ibu dan ayah sendiri.

 

Rombongan kak wok ni pecah dua, hari ini. Puan Alang sekeluarga bersama Arif akan ke Zoo Sabah. Ketua rombongan pada hari ini masih lagi En. Abang. Hmmm… jobolah tu, siap muncung-muncung lagi mulut tu kang!

P5010385

 

Kami yang lain pulak bermalas-malasan di bilik hotel sambil tengok repeats of William and Kates’ wedding di CNN.

alg_royal_wedding

Cantiknya couple ni. Lepas ni mesti cari special wedding issues of Hello and Woman’s Day ni. Okay back to rombongan En. Abang ke Wetland Centre dan Lok Kawi Wildlife Park, Sabah.

 

P1020026

Mula-mula ke Wetland Centre. Di atas tu ialah tiketnya. Maaf ya, puan blog tak pegi, jadi terpaksalah dengar narration assistant ketua rombongan iaitu En Arif kita. Entah betul entah tidaklah agaknya cerita si Arif ni!!

 

 

P1020027

Okay, sekarang, silalah dengar cerita En. Arif.

HAHAHAHA kesian mama tak dapat pergi.

HAAAA di sinilah gambar-gambar di wetland centre Kota Kinabalu. Ini adalah gambar (lilypad) yang boy telah ambil pada permulaan perjalanan wetland centre. (awal-awal lagi dah ambik gambar, APALAH!!)

 

 

P1020028 

Inilah jalannya dari permulaan hingga 500meter sebelum akhir perjalanan & aku mula mengeluarkan cameraku yang tersayang.(actionlah pulak!!)

 

 

P1020030

Sebenarnya aku saje nak ambik gambar ni tapi jadi lawa pulak.gambar ni takde haiwan atau apapun. Lawa tak?

 

 

P1020034

Inilah saya jumpa semasa perjalanan di wetland centre.keadaan di situ amat sunyi & senyap.

 

 

P1020043

Ni pulak gambar lubang ikan,aku tak ingat ikan apa.Gambar ni ade flash tapi still tak nampak ikannya.

 

 

P1020032

Ini adalah sebuah spesies ketam.Ketam ni susah nak cari dekat luar.

 

 

P1020045

Semasa berjalan di wetland centre,saya terjumpa kerengga. Bila korang tengok dekat-dekat mesti mengerikan.

 

 

P1020040

Apabila tinggal dalam kira-kira 500meter,kami terpaksa berjalan 250meter dengan tanah & lumpur.Habis kasut aku yang semulajadi stylo & low profile.

Selepas kita sampai di akhir perjalanan,semua orang dah berpeluh. (banyaklah baju mama nak basuh kat rumah.)

 

 

P1020050

Selepas bersiar-siar di wetland centre,kami pergi pulak ke Lok Kawi Wildlife Park.

Saya dah terasa penat dah tapi dah sampai,PERGI AJELAH. Kat sana ada pulak rombongan. Pastu,aku terasa nak terkencing pulak,terkepit-kepit aku.

 

 

P1020057

Lepas berjalan beberapa kilometer,kami berhenti di eksibit beratap. Masa tengah menunggu tu adalah aku ambik gambar gajah

.

 

P1020064

Wah! Mesti korang nak tahu nama haiwan ni kan? Nama dia ialah Sun Bear. Ia adalah spesies yang sangat susah untuk dicari.

 

 

P1020073

Selepas berkilometer berjalan,Nisya pun dah penat & didukung oleh pak lang.(kesian)Okay,mama akan takeover dari sekarang

.

 

Ya Rabbi, gatalnya tangan ni nak mengedit penulisan si Arif tu. Kejap aku, kejap saya, kejap boy, mana satu ni? Itu belum masuk bab poyo dia tu. Tapi disebabkan oleh JANJI, jadiknya mama akan leave it as it is, WALAUPUNNN….!!

0 comments: