Pages

Monday 9 May 2011

HANYA DI ATAS KERTAS…………. TIADA GUNANYA.

 

Agama rasmi di Malaysia :  Agama Islam

Hanya di atas kertas! 

Adakah kita mengamalkannya dalam setiap perilaku kita setiap hari?????

Tak payahlah nak bising bila orang lain cuba memadamkan dakwat atas kertas ini kalau kita sendiri pun dalam diam menghancurkan ugama Islam itu sendiri.

Sembahyang lima waktu yang paling basic itu pun susah nak disempurnakan. Lekaaa je dengan duniawi!!! Apa susah? Qadha saja nanti. Hissh! Sembahyang tak ada qadha – qadha tau! Waktu yang pergi takkan kembali!

Al-Quran atas almari tu cantik kemas ke atau berabuk? Haa dua dua ni pun tak bagus, sepatutnya dah ‘seasoned’ sebab tiap – tiap hari bukak dan baca! Jangan lupa khatamkan tafsir Al Quran sekali. Kalau orang kafir, sekafir-kafirnya ni, macam Abu Lahab, dapatlah tahu akan segala rahsia dalam Quran, mesti cepat – cepat dia pergi bakar. TAKUUUT!!!!!

Lagi satu yang paling tak berkenan ialah sesape yang perasan ilmu ugama tu dah dalam sangat. Haa…mereka ini mulalah nak labelkan orang ikut kategori; ahli neraka dan ahli syurga. Adakah dia ni tahu rahsia perhitungan Allah swt semasa acara menimbang di hari kiamat tu nanti?

Antara orang Islam sendiri pun nak berpuak-puak. Lepas tu pulak, tuduh menuduh memanglah sangat meriah di kalangan mereka ini.

Tak rasa rugi ke? Semua orang tahu, BERSATU KITA TEGUH BERCERAI KITA ROBOH! Habis tu…?

Lepas tu sikit- sikit nak mengamuk tak tentu pasal. Ingat orang yang nak ‘padamkan dakwat atas kertas’ tu, takut ke? Tergelak besar lagi ada!

Rasa macam lama sangat ke lagi hayat kita ini atau dengan secara amnya, usia dunia ini sendiri? Bila lagi….?

Bila lagi nak duduk semeja, berbincang baik – baik dan jadikan tajuk perbincangan itu sebagai: BERSATU DEMI MENEGAKKAN AGAMA ALLAH.

Jadikanlah tujuan hidup kita ini HANYA KERANA YANG SATU IAITU ALLAH.

Hayatilah peribadi Rasulullah s.a.w. Baginda berdakwah mengikut cara dan keperluan sesuatu tempat itu. Baginda sangat bijak menganalisis keadaan dan cara untuk approach sesuatu kaum itu. BUKAN MENJERIT MELAUNG! Sabarrrr………

Berdakwahlah dalam setiap langkah dan perbuatan kerana berdakwah itu wajib pada setiap umat Islam. Bukan hanya tahu berceramah sahaja!!!!

Jadikanlah ugama Islam ini berdarah dan berdaging dalam tubuh kita.

Jadilah umat Islam sebenar yang cintakan ugama Islam ini seperti  cinta luar biasa……BUKAN HANYA DI ATAS KERTAS!!!!!!!

 

3234849461_504ace5e84 

HANYA INILAH PEGANGAN KITA DARI DAHULU HINGGA AKHIR HAYAT KITA NANTI…………TIADA YANG BERUBAH!

0 comments: